تومان
0
لوگو سپیدار بیوتی
آموزش هایلایت مو - سپیدار بیوتی

آموزش هایلایت مو

فهرست مطالب

آموزش هایلایت مو، تکنیکی پرطرفدار در دنیای رنگ مو است که با ایجاد رگه ‌های روشن ‌تر در میان موها، به زیبایی و جذابیت تارهای موی شما می ‌افزاید. این تکنیک تنوع رنگی جذابی به موها می‌ بخشد و می‌ تواند برای پوشاندن موهای سفید، افزایش حجم موها و ایجاد عمق و بعد در موها مفید واقع شود.

آموزش هایلایت مو - سپیدار بیوتی

تکنیک هایلات مو چیست

موها را می ‌توان به روش‌ های مختلفی رنگ کرد. هایلایت کردن مو یکی از شناخته شده‌ ترین و موثرترین تکنیک هاست. هنگامی که شخصی از هایلایت مو استفاده می ‌کند، در واقع بخشی از مو را با سایه روشن ‌تر از ناحیه اطراف، پوشش می دهد. در نتیجه موهای آن ها زیباتر به نظر می ‌رسد. در واقع، هدف از هایلایت مو جلب توجه به ناحیه خاصی از مو است تا فرد را جذاب ‌تر و زیباتر نشان بدهد. در واقع، تکنیک هایلایت مو به این شکل است که یک پوشش خاص روی قسمتی از مو زده می‌ شود. این کار از پخش شدن رنگ در آن نواحی جلوگیری خواهد کرد. سپس قسمت ‌های دیگر مو به دقت رنگ می‌ شود. رنگ هایلایت باید به گونه ای انتخاب شود که زنده ‌تر از رنگ پس زمینه مو باشد. برای مثال استفاده از هایلایتر قهوه ‌ای روشن برای افرادی که موهای قهوه ای دارند بسیار ایده ال خواهد بود. به طور کلی، پس از تعیین رنگ پس زمینه مو، توصیه می ‌شود از یک هایلایت دو درجه روشن‌ تر استفاده کنید.

روش ‌های هایلایت مو

هایلایت فویلی

روشی سنتی برای هایلایت مو است که در آن، قسمت ‌های مورد نظر مو با فویل جدا شده و سپس رنگ روشن ‌تر به آن ‌ها زده می ‌شود.

هایلایت بالیاژ

در این روش، رنگ به صورت آزادانه و با استفاده از قلم مو به موها زده می‌ شود و نتیجه ‌ای طبیعی و زیبا ایجاد خواهد کرد.

هایلایت آمبره

نوعی هایلایت است که در آن، رنگ از تیره به روشن به صورت گرادیانتی در موها ایجاد می‌ شود.

هایلایت سامبره

مشابه آمبره است، اما با این تفاوت که رنگ روشن ‌تر در ساقه مو و به صورت ظریف ‌تر به کار می‌ رود.

هایلایت سوزنی

در این روش، از تارهای نازک مو برای هایلایت استفاده می‌ شود و نتیجه‌ ای ظریف و طبیعی ایجاد می‌کند.

آموزش هایلایت مو کوتاه

هایلایت موی کوتاه یکی از روش ‌های جذاب و پر طرفدار رنگ کردن موها و ایجاد تغییر و تحول در چهره می ‌باشد. اگر موهای کوتاهی دارید و قصد دارید آن‌ها را رنگ کنید، مطمئن باشید که هایلایت برای موهای کوتاه بسیار جذاب خواهد بود.

مراحل آموزش هایلایت مو کوتاه:

  • انتخاب تکنیک مناسب: تکنیک ‌های مختلفی برای هایلایت مو وجود دارد. برای موهای کوتاه، تکنیک ‌های هایلایت فویلی، بالیاژ و سوزنی مناسب ‌تر هستند.
  •  انتخاب رنگ مناسب: انتخاب رنگ هایلایت به رنگ موی فعلی، سلیقه شخصی و تناژ پوست شما بستگی دارد.
  •  آماده سازی مو: قبل از شروع هایلایت، موها باید تمیز و بدون چربی باشند.
  •  انجام هایلایت( در بخش قبلی به نحوه انجام انواع هایلایت مو اشاره شد).

نکات مهم:

برای انجام هایلایت موی کوتاه، بهتر است به یک آرایشگر ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

مطمئن شوید که از مواد باکیفیت و مرغوب برای هایلایت مو استفاده می شود.

بعد از هایلایت، مواظب موهای خود باشید و نکات مراقبتی را مورد توجه قرار بدهید.

آموزش هایلایت مو بدون دکلره

یکی از موادی که برای از بین بردن رنگدانه های مو استفاده می‌شود دکلره است. با این حال، استفاده از این ماده شیمیایی بر روی موها منجر به خشکی شدید، قرمزی یا سوزش پوست سر می ‌شود. برای این‌که هایلایت مو بهتر و زیباتر به نظر برسد، ابتدا باید رنگدانه مو پاک شود. برای نشان دادن هایلایت موهای روشن خود (مثلاً بلوند) نیازی به هایلایتر ندارید. با این حال، اگر موهای تیره‌ای دارید و می‌ خواهید هایلایت‌های شما روشن ‌تر باشد، باید از هایلایتر برای روشن ‌تر شدن آن ها استفاده کنید.

آموزش هایلایت مو با دکلره

هایلایت مو با دکلره، روشی برای ایجاد تنوع و زیبایی در موها است که با استفاده از مواد دکلره و رنگ‌ های روشن انجام می‌ شود. در این روش، قسمت‌ های مورد نظر مو دکلره شده و سپس رنگ روشن ‌تر به آنها زده می ‌شود.

آموزش هایلایت مو - سپیدار بیوتی

آموزش هایلایت مو با فویل

مرحله اول: با استفاده از یک ورق نازک فویل، موهای سفید شده را که اکنون به پایه رسیده‌ اند جدا کرده و روی فویل قرار دهید. با استفاده از یک برس تمیز و بدون مواد سفید کننده، پس از مخلوط کردن و آماده سازی با اکسیدان، رنگ مورد نظر خود را روی موهای جدا شده بمالید. هرگز نباید یک لکه سفید مو وجود داشته باشد. این فرآیند را با هر یک از موها برای هایلایت تکرار کنید، سپس آن ‌ها را کاملا با فویل بپوشانید و اجازه دهید کمی به همین حالت باقی بماند. می‌ توانید از سشوار با حرارت کم به مدت پنج دقیقه استفاده کنید.

مرحله دوم: انتظار برای رنگ کردن مو است که حدود سی دقیقه طول می‌کشد. دقت داشته باشید که اگر رنگ را بیش از 45 دقیقه روی مو بگذارید، هایلایت تیره ‌تر می ‌شود. در ادامه، موها را آبکشی کرده و پس از اطمینان از این‌که رنگ شده‌اند، آن را خشک کنید.

آموزش هایلایت مو مسواک

هایلایت مو با مسواک، روشی ساده و کم هزینه برای ایجاد تنوع و زیبایی در موها است. این روش برای موهای کوتاه و بلند مناسب است و می توانید به تنهایی یا با کمک یک دوست آن را انجام دهید.

مراحل انجام هایلایت مو با مسواک:

  • انتخاب رنگ: انتخاب رنگ هایلایت به رنگ موی فعلی، سلیقه شخصی و تناژ پوست شما بستگی دارد. برای موهای تیره، می ‌توانید از رنگ ‌های روشن مانند بلوند، کاراملی یا عسلی استفاده کنید. برای مو های روشن، بهتر از رنگ‌های تیره ‌تر مانند قهوه ‌ای، شرابی یا مسی بهره ببرید.
  • آماده سازی مو: موهای خود را به طور کامل بشویید و خشک کنید.
  •  آماده سازی مسواک: یک مسواک کهنه و تمیز را انتخاب برداشته و به رنگ مورد نظر خود آغشته کنید.
  • انجام هایلایت: مسواک را به قسمت‌ های مورد نظر تارهایی مو بکشید. برای ایجاد رگه ‌های ضخیم ‌تر، می ‌توانید چند بار  مسواک را در یک قسمت بکشید.
  • شستشو و حالت دهی: بعد از اتمام کار، موهای خود را به طور کامل بشویید و آن را به حالت دلخواه فرم بدهید.

آموزش هایلایت مو با کلاه

اکنون زمان آن است که با یک کلاه مش کنید و رنگ را به خوبی نشان بدهید.. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تجهیزات و ابزار را آماده کنید. از جمله ضروری‌ ترین تجهیزاتی که برای مش کردن موها نیاز خواهید داشت، کلاه برای هایلایت کردن مو، قلاب، پارچه ‌های مشبک، کلاهک نایلونی و غیره است. مراحل بعدی که باید به ترتیب انجام شود، مش کردن مو است:

موهای شما باید کاملا خشک باشد. هر قسمت از موهای خود را شانه کنید تا مطمئن شوید که هیچ گرهی باقی نمانده است. حال، سر خود را با کلاه هایلایت مو بپوشانید. در مرحله بعد، قسمت‌ هایی از موهای خود را با استفاده از قلاب از سوراخ ‌های کلاه خارج کنید. به خاطر داشته باشید که ظاهر نهایی مش مو تا حد زیادی تحت تأثیر بخش ‌هایی از مو است که از سوراخ ‌ها بیرون کشیده می شوند. هنگام برداشتن مو، مراقب باشید که کلاه پاره نشود.

طبق دستور روی ظرف، اجزای مش را با هم ترکیب کنید. با استفاده از برس، مایع حاصل را روی موها بمالید. اطمینان حاصل کنید که مایع مش تمام قسمت‌ های مو را می ‌پوشاند.

در پایان، سر خود را با یک کلاه نایلونی بپوشانید. برای گرم نگه داشتن موهایتان نیز بهتر است یک حوله روی سر خود قرار دهید. بعد از مدت کوتاهی حوله و کلاه نایلونی را برداشته و برای شستن موهای خود از آب ولرم استفاده کنید. لازم است که موهای رنگ شده خود را شامپو کنید. در نهایت، خشک کردن موها، فرآیند مش کردن مو را کامل می‌کند.

آموزش هایلایت مو - سپیدار بیوتی
آموزش هایلایت مو با شانه - سپیدار بیوتی

آموزش هایلایت مو با شانه

این روش بسیار ساده و آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. همچنین، در مقایسه با روش ‌های دیگر هایلایت مو، مانند هایلایت با فویل یا بالیاژ، کم هزینه‌ تر است.

توجه: می‌ توانید از رنگ ‌های مختلف برای هایلایت موهای خود استفاده کنید و تنوع ایجاد نمایید. در مجموع، هایلایت مو با شانه می‌ تواند به موهای شما جذابیت ببخشد و آن‌ ها را زیباتر نشان دهد.

آموزش هایلایت موی سفید

نگرانی اصلی بیشتر خانم ها، سفید شدن موهایشان است که معمولاً به دلیل افزایش سن یا ژنتیک ظاهر می شود.  از آن‌جایی که هنگام رنگ کردن موهای سفید، صورت زنان جوان ‌تر و جذاب‌ تر به نظر می ‌رسد، بسیاری از آن ‌ها بلافاصله پس از دکلره کردن، موهای خود را رنگ یا  هایلایت می‌کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که با داشتن موهای سفید احساس خوبی ندارید، یکی از گزینه ‌های زیر را انتخاب کنید تا چهره‌ تان زیباتر به نظر برسد. این رنگ‌ های مو که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، برخی از بهترین گزینه‌ ها برای پوشش موهای سفید هستند.

همه افراد، چه مبتدی و چه باتجربه، می ‌توانند در دوره‌های آموزش هایلایت مو شرکت کنند. این دوره‌ ها برای کسانی که می ‌خواهند مهارت ‌های خود را در زمینه هایلایت مو ارتقا دهند یا برای کسانی که می ‌خواهند این مهارت را به طور کامل یاد بگیرند، مناسب است. توجه داشته باشید که پیش نیاز خاصی برای شرکت در دوره‌های آموزش هایلایت مو وجود ندارد. اما داشتن مهارت‌های اولیه آرایشگری مانند کوتاهی مو و رنگ مو می‌تواند مفید باشد.

بعد از گذراندن دوره‌ های آموزش هایلایت مو، شما می توانید:

  • انواع مختلف هایلایت مو را انجام دهید
  • رنگ‌ های مناسب برای هایلایت مو را انتخاب کنید
  • از مواد و ابزارهای لازم برای هایلایت مو بهره ببرید.
  • به مشتریان خود در انتخاب رنگ و روش مناسب هایلایت مو مشاوره دهید.

هایلایت‌های بلوند

ما سه دلیل مهم برای این‌که چرا هایلایت‌های بلوند برای پوشاندن موهای سفید به خوبی کار می‌کنند به شما ارائه می ‌دهیم.

اول از همه، تفاوت زیادی بین موهای بلوند و نقره ‌ای وجود ندارد، بنابراین موهای سفید شما در میان هزاران تار موی بلوند دیده نخواهد شد.

دلیل دوم این است که بیبی لایت و هایلایت مسیر جدیدی در موهای خاکستری شما ایجاد می‌کند و پیدا کردن و پنهان کردن مناطق خاکستری را برای آرایشگر آسان ‌تر می‌کند.

دلیل سوم این است که هایلایت خط جداکننده ساقه مو از ریشه را محو می‌کند و باعث می‌ شود رنگ کلی مو زیباتر به نظر برسد.

رنگ با تناژ نقره ای

برای موهای سفید، نقره ‌ای یک رنگ موی خیره کننده است که ممکن است به طور موثر موهای خاکستری را بپوشاند و درخشندگی آن را افزایش دهد. علاوه بر این، نقره ‌‌ای می‌تواند زیبایی چهره شما را افزایش دهد، زیرا یکی از شیک ‌ترین رنگ ‌های سال است و طرفداران زیادی دارد.

رنگ بلوند یخی

اگر موهای خاکستری دارید، بلوند یخی یک گزینه عالی است. در واقع، اگر موهایتان خاکستری زیادی دارد، بلوند یخی می‌ تواند انتخاب خوبی باشد. کسانی که رنگ پوست سرد دارند باید نقره‌ای را انتخاب کنند.

آموزش هایلایت سوزنی

یکی از روش‌ های محبوب برای تغییر رنگ مو و زیبایی بیشتر استفاده از مش سوزنی است. پس از مدتی، هرکسی که رنگ موی معمولی و یکدستی دارد از آن خسته می ‌شود و می ‌خواهد همه چیز را با هم مخلوط کرده و به چهره ‌اش تنوع بدهد. استفاده از انواع مش و هایلایت مو بدون شک بهترین اقدام در این مورد است. پس زمینه موهای شما اغلب تیره است و برخی از تارهای مو در تمام اشکال مش و هایلایت روشن ‌تر دیده می شوند. البته همه این ‌ها به ترجیح و سلیقه شما بستگی دارد که دوست دارید تارهای مو تا چه اندازه روشن و ضخیم باشند.

بهترین فر برای اکستنشن مژه گربه ای

  • مواد دکلره یا رنگساژ: نوع موادی که شما نیاز دارید به رنگ موی فعلی شما و رنگ هایلایتی که می‌ خواهید به دست آورید بستگی دارد.
  • کاسه و قلم مو: برای مخلوط کردن مواد دکلره یا رنگساژ.
  • دستکش: به منظور محافظت از دست‌های خود در برابر مواد شیمیایی.
  • پیش بند: برای محافظت از لباس ‌های خود در برابر مواد شیمیایی.
  • کلیپس یا گیره: برای جدا کردن موهایتان.
  • فویل آلومینیومی یا کلاه هایلایت: جدا کردن قسمت‌هایی از مو که می‌خواهید هایلایت کنید.
  • شانه دندانه پهن: برای جدا کردن موها.
  • سوزن هایلایت: برای جدا کردن تارهای نازک مو (اختیاری).
  • تایمر: برای زمان بندی فرآیند دکلره یا رنگساژ.

هزینه دوره آموزش هایلایت مو

هزینه دوره آموزش هایلایت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع دوره: دوره ‌های مختلفی برای آموزش هایلایت مو وجود دارد، از جمله دوره ‌های مبتدی، پیشرفته و تخصصی. هر چه دوره جامع ‌تر و تخصصی‌تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • مکان آموزش: هزینه دوره‌ های آموزش در شهرهای بزرگ و مراکز آموزشی معتبر معمولاً بیشتر از شهرهای کوچک و آموزشگاه ‌های غیرمعتبر است.
  • مدرس دوره: مدرسان باتجربه و متخصص معمولاً هزینه بیشتری برای آموزش دریافت می‌کنند.
  • تعداد جلسات: دوره‌ های آموزش هایلایت مو می ‌تواند در تعداد جلسات مختلف برگزار شود. هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه دوره نیز بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

آموزش هایلایت مو روشی جذاب برای ایجاد تنوع و زیبایی در موها است. این روش می ‌تواند به موهای شما عمق و بعد ببخشد، حجم آن‌ ها را افزایش دهد و رنگ موهای تان را زیباتر نشان دهد. انواع مختلفی از هایلایت مو وجود دارد، از جمله هایلایت سوزنی، بالیاژ، آمبره و فویل. هر کدام از این روش ‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب روش مناسب هایلایت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله رنگ موی فعلی شما، سلیقه شخصی، بودجه و مهارت شما. اگر به دنبال نتیجه ‌ای حرفه‌ای و بی نقص هستید، بهتر است به سایت سپیدار بیوتی مراجعه کنید.

سوالات متداول آموزش هایلایت مو

هایلایت کردن مو یکی از شناخته شده‌ ترین و موثرترین تکنیک هاست. هنگامی که شخصی از هایلایت مو استفاده می ‌کند، در واقع بخشی از مو را با سایه روشن ‌تر از ناحیه اطراف، پوشش می دهد. در نتیجه موهای آن ها زیباتر به نظر می ‌رسد. در واقع، هدف از هایلایت مو جلب توجه به ناحیه خاصی از مو است تا فرد را جذاب ‌تر و زیباتر نشان بدهد.

هزینه دوره آموزش هایلایت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع دوره: دوره ‌های مختلفی برای آموزش هایلایت مو وجود دارد، از جمله دوره ‌های مبتدی، پیشرفته و تخصصی. هر چه دوره جامع ‌تر و تخصصی‌تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

مکان آموزش: هزینه دوره‌ های آموزش در شهرهای بزرگ و مراکز آموزشی معتبر معمولاً بیشتر از شهرهای کوچک و آموزشگاه ‌های غیرمعتبر است.

مدرس دوره: مدرسان باتجربه و متخصص معمولاً هزینه بیشتری برای آموزش دریافت می‌کنند.

تعداد جلسات: دوره‌ های آموزش هایلایت مو می ‌تواند در تعداد جلسات مختلف برگزار شود. هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه دوره نیز بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی است!بازگشت به فروشگاه